Tuesday, May 19, 2009

PERTANDINGAN PENGISAHAN KENEGARAAN 2009 PERINGKAT NEGERI SARAWAK


Pertandingan Pengisahan Kenegaraan 2009 Peringkat Negeri Sarawak telah diadakan di Dewan Masyarakat Daerah Meradong pada 17 Mei. Seramai 5 kumpulan peserta yang telah mengambil bahagian iaitudari daerah Sarikei, Saratok, Bintulu, Limbang dan Lawas. Tetamu kehormat yang dijemput merupakan YB Dato Sri Asfia Bin Awg Nassar, Speaker DUN Sarawak merangkap ADUN N.36 Semop, YB Abu Seman Jahwie, ADUN N. 38 Jamoreng merupakan Setiausaha Politik Kepada ketua Menteri Sarawak, En. Resat Bin Salleh, Pengarah Penerangan Sarawak, Residen Sarikei, Timbalan Pengarah Penerangan, Pegawai Daerah, Ketua Jabatan serta ketua masyarakat kawasan setempat.


Seramai 27 orang Ahli Kelab Setia SMK Meradong telah dijemput untuk menghadiri Pertandingan Pengisahan Kenegaraan 2009 Peringkat Negeri Sarawak. Pihak guru bercadang untuk menghantar pelajar mereka untuk menyertai pertandingan pengisahaan pada tahun hadapan.


Guru Penyelaras Cikgu Sii An Nie bersama rakan guru dari sekolah yang sama.



Persembahan Kebudayaan Dari Komuniti Bestari Kbg. Melayu Bintangor. Sungguh berbakat.



Kumpulan Generasiku dari Lawas telah menjadi johan pertandingan. Lihat gaya persembahan mereka sungguh memukau penonton dan hakim membawa dalam suasana kesedihan dimana mereka mengisahkan tentang kisah Rosli Dhobi.

2 comments:

KELAB SETIA SMK MARUDI said...

Salam..
ne berita lom d update kien..

apu!

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu